Anyucika

Kedves Olvasók! Ez a blog nem építő jellegű... csak egy édesanya történetei imádott gyerekeiről! Szeretettel Nektek!

Híreink - 2011.09.25.

2011.09.25. 22:52

szerző: Bonci

Sziasztok!

Megint megtapasztaltam, milyen az, ha az ihlet nem akar kopogtatni... Pedig írni valóm lett volna, nagyon sűrű hetünk volt! Illetve tíz napunk, mert megint ilyen régen írtam:(. Fárasztó is volt, mert sok mindent csináltunk, és Enikőnek készülődnek a fogacskái, és természetesen éjjel teszik:(.

Múlt hétvégén kicsi szomorúság is ért (engem), mert elveszett Enci egyik fülbevalója. Nagyon szomorú voltam, mert imádtam a fülében. A maradék egy fülbevaló már az én fülemet díszíti:), Ő meg megkapta a régen vásárolt arany fülijét, amivel továbbra is gyönyörű szép baba:)! 

A héten volt 11 hónapos. Megmértük, még mindig csak 7.760 gramm. Nagyon szép és formás, úgyhogy nem aggódunk. Profin kúszik, de a lábait nem használja. Olyan, mintha pillangó úszásban közlekedne. A gyerekorvos szerint minden oké Vele, nem minden gyerek mászik a hivatalos formában. Másra használja a lábait:)! 

Encike étkezéséről is terveztem írni, ugyanis már 11 hónapos elmúlt, de még mindig nem szereti a darabos kajákat, és még mindig a 6 hónapos pépeket eszi. Időnként (nem tudjuk mikor és miért) megeszegeti a darabost is, sőt már evett dinnyét, banánt és szőlőt is kézből... ki érti ezt?
Kínos téma, de erről is írnom kell, mert ez a blog emlék a gyerekeknek is: szóval az anyatejről már szeretném leszoktatni. A Védőnő tanácsára szép fokozatosan csináltuk, 9 hónapos korától nappal már csak altatáshoz kapott, tíz hónapos korától már csak este altatásnál és éjjel, most pedig már ott tartunk, hogy csak a hajnali ébredésnél. Lassan ezt is "elveszem" Tőle, mert már nagy baba és szerintem csak a megszokás és nem a szükség követeli a magáét:)! Abban biztos vagyok, hogy egy éves korára leszoktatjuk:)! Így is túl teljesítette a tervemet, az volt az álmom, hogy fél éves koráig kérje az anyatejet:).

Az altatás már elég könnyű Enikővel, ebéd után iszik egy kis teát, és kézben tartva sétálgatok Vele, én énekelek, Ő morgolódik, dorombol egy kicsit és pár perc múlva alszik is. Kedvenc nótája a Éliás meséből tanult altató, és az Amúri partizánok dala:)! Este is ez a forgatókönyv, este is elalszik percek alatt.

Egyébként inni azt nagyon szeret:), napi 3 liter teát is megiszik. Olyan édes, ha mutatom Neki az üveget, vigyorog és már fekszik is le, fordul a hátára, kinyújtja a kis kezeit, kéri az üveget. Aztán szépen egyedül megissza:).

Egyre többször áll fel. Már többször kellett "spárgából" mentenem, ugyanis a parkettán szétcsúsznak a kis lábai:), Ő meg tartja magát a kezével az ágynál és panaszosan sírdogál! Nagy örömömre a virágokat megunta, sőt, talán a fiókokat is, most új kedvence a házi mozi rendszerünk:(! Oda mászik, feláll és kipakol, kihúzogat, megnyomogat, tekerget mindent! A "NEM!"-et nem ismeri, kinevet, ha a kezemmel fenyegetem és ha elviszem onnan, szépen visszamászik. Nagyon nehéz Vele! Folyton figyelni kell. Ha nagy a csend a lakásban, tuti valami rosszaságot csinál!

Ja, és már szépen tud köszönni:D! Apucikának és Levinek gyakran integet és mondja, hogy "pá-pá-pá" :D:D:D! Annyira édes! (Ez az első igazi Enikő-rózsaszín-mondat!!!) Apa elé mindig kikúszik, ha hazaér, és széles mosollyal köszönti:D! Levit is imádja, mindent elvisel Tőle, pedig időnként kicsit "durva" hozzá (nem direkt), de mosolyogva néz fel a nagy bátyjára! 

Levikénk a héten volt 3,5 éves:)! Már 13,6 kiló:D, és 96,5 cm. Nagyon sokat nőtt, fejlődött. Bár most inkább magasságra nőtt, ugyanis az összes nadrágjába gumit kellett tennem, mert lecsúsztak Róla:)! 

A héten volt az első Óvodai szülői értekezlet. Kicsit elkeseredtem, mert megtudtam, hogy Levi verekszik:(. Sosem gondoltam volna. Itthon elbeszélgettünk róla, azóta nem volt Rá panasz. Kiderült az is, hogy az oviban, ha végzett a kajával, már áll is fel, és menne játszani! Pedig itthon is arra neveljük, hogy megvárjuk egymást. És aludni is nehezen alszik, néha simogatni kell, hogy elaludjon:)! Pedig itthon ez sosem volt divat, évek óta egyedül alszik el. Úgy látom, hogy próbálgatja a szárnyait és a határokat feszegeti. Remélem az Óvó nénik megszabják Neki a határokat és ott is jól fog viselkedni. Én mondtam Nekik, hogy itthon elég szigorú vagyok Vele, nyugodtan szoktassák ott is szabályokhoz:). Nagyon tetszik, hogy úgy beszél az Óvó nénikről, hogy a "Zsuzsa mondta", meg "az Ági csinálta":). Mindig kijavítom, de aranyos, hogy így beszél Róluk! Egyébként Levi itthoni viselkedéséből látom, hogy sokat foglalkoznak Velük, egyre több kis éneket és versikét mondogat, amit én nem ismerek. Lassan-lassan a többi gyerekről is név szerint beszél, nem úgy, hogy a "piros pulcsis":D! Már nincsenek esténként a "nemakarokovibamenni" beszélgetések, és reggel is csak azt mondja, hogy a mesét még végignézi és mehetünk! Az oviban továbbra is vigyorogva köszön el tőlünk (attól, aki viszi), és megy is játszani.

Már kapott egy aranyérmet is. Nem tudtam, hogy van ilyen, mert nem mesélte el, úgyhogy ruhával együtt kimostam:(. Azóta figyelem a pólóit, és kérdezgetem is, de azóta nem kapott. Sajnos ez csak a jó magaviseletért, vagy a segítségért jár, úgyhogy szomorkodom is, hogy nem hozza haza naponta.

Itthon kicsit nehezebb Vele, de próbálok nagyon következetes lenni, és esténként  megbeszéljük a rosszaságokat. Úgy gondolom, hogy még így is szerencsések vagyunk, mert aranyos kisfiú és okos. Csak kicsit dacos és hisztis:)! 

Encikét imádja:)! Ez a legjobb! Annyira óvja és védi, hogy másoknak sem nagyon engedi, hogy hozzányúljanak, vagy játszanak Vele. A játszón is, ha oda megy Encihez valaki, egyből ott terem és mindig rászól, hogy ne nyúljanak hozzá:)! Ő bezzeg gondoskodik a Hugiról:)! Ad a kajájából, italából:), felveszi(!!!!) és arrébb viszi (!!!) ha rosszat csinál! Sokszor rászól, hogy mit nem szabad, aztán nagyot nevet, ha nem fogad szót Enci:)!

"-Enikő, nem áhacc föj meet nadon nadot esej!" - és már nyúl is a hónija alá és viszi is kézben a szőnyegre:)! Vagy kiabál nekünk:
"-ANYA! VEDD EJ MEET NEM BÍJOM!!!!!!" - itt futni kell!!!:D:D:D
Enikőnek új becenevei is vannak: Tesike, Tesibaba: ezek a Tesó becézései:D! Olyan édes, ezeket Ő találja ki! 

A humora is megvan:)! Egyik este Hajni itt volt nálunk. Levi bement a wcre, és kiabált:
"-Hajniiiii!!! Kakítam, pisítem! ... Hajni, eszt megnyejteeeed:D:D:D!" 

Beégetni is szokott továbbra is... egyik nap séta közben találkoztunk egy kutyussal és a gazdájával. A kutya ez a kis Őzike szerű iciri-piciri kutya volt. A gazdi szólt Neki, hogy "Májó, gyere!", erre Levi:
"-Nnnnna, mennyéj Májó!!!... SICC!!!" :D:D:D Jót nevettem, de azért elvörösödtem:)! 

És nem felejt el semmit! Szombaton kapott egy kis úthengert. Le is vitte homokozni magával. Este keresete, én meg ígértem Neki, hogy ha lefeküdt, előveszem, és lemosom, és vasárnap reggel itt várja az asztalon. Amikor azt hittük, hogy már rég alszik, kidugta a fejét az ajtaján és suttogta:
"-Majd jécci a úthengejt is mossátok jeee!" :) Lemostam és az asztalra tettem. Reggel, mikor ébresztett minket, az úthengert ott szorongatta a Cicuskáival együtt! :)

És most a tíz nap, képekben:)! A késői időpont miatt csak röviden kommentelek:)! 

Szépségünknek új hajcsatja van:)!

Encike első névnapi virágcsokra:)!

Enikő magyaráz Dédipapának:D:D:D!

Készül a Levi-rajz!

Két Levi

Trakis rajz: Levi csak a traktor kerekét színezte! Más nem érdekelte!

Itthon Enikő segített kicsomagolni a bőröndöt... a kipakolt szennyest már nem fotóztam, de gondolhatjátok, hogy mindenhova jutott belőle! Ez a mosoly minden rosszaságot elárul!

Szőnyeg-takaró alatt...

Térdelős vigyorgás a gyerekszobában! Ez egy ROSSZCSONT vigyora!!! :D

Elfáradt, megpihent:D!

Új fülbevalóval!

A Veresegyházi medve otthonban jártunk! Nagyon jó volt! Mindenkinek ajánljuk!!!

Vonattal indult a látogatás:)!

Mászóka is van!

Fürdős Maci:)! ...  + Apa = Fia : szerintetek nem????

Macit etet!

A Macik sorban álltak Levihez:)!

Nem köszönték meg:(!!! "SZÍVESEN MACIK!!!"

Maci lift

Csúszda... Levi egyet csúszott, és közölte, hogy ez nagy gyerekeknek való!!! Itthon megnéztük a képeket, csúszás közben rettegés volt az arcán:(! Annyira sajnálom szegénykémet!!! Csak mászós képet rakok fel!

Lent már boldog volt! Ezen a képen olyan SZÉÉÉÉP!

Bohóckodott is: Engedj ki!

Szajvas-majvas!!!

Anyát is bevonta az etetésbe!

Kukucskált!!!

Anyát is felcsalta! "OTT A LEVI:D!"

Kilátón Anyával

Etetés két gyerekkel!

Anyucika és imádott gyerekei!

Anyapuszi

Gólyák

Búcsú út a vonaton:D! Szépségem:)! 

Szép napot Nektek, puszi!!!

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anyucika.blog.hu/api/trackback/id/tr653256542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Facsi 2011.09.26. 10:17:31

A MACI-LIFT-nél vegyük észre 7 óránál a kis rózsaszín ruhás, végig földön fetrengő hisztigépet :)
Végig így "közlekedett", nem hozzánk tartozott szerencsére.

Ywetta 2011.09.28. 09:34:54

Tényleg ott van!!! Fel sem tűnt volna! :D :D Úristen...

Bizsutündér 2011.09.28. 20:10:43

Reméljük, hogy két-három év múlva nem azt írod, hogy "vegyük észre 7 óránál a kis rózsaszín ruhás, végig földön fetrengő hisztigépet :)
Végig így "közlekedett", SAJNOS HOZZÁNK TARTOZOTT."

Kláris 2011.09.28. 22:47:03

:D :D :D ... Hajni nem tévedtél nagyot, már most így volt, ez csak a tagadás Facsi részéről, hisz mi mást fotóztak volna, mivel egyáltalán nem volt téma a környéken sem :D :D :D ... árulkodó jelként hogyha mindenki megfigyeli Encusnak a ruhaszínét hmmm szerintem nincs kétség :D :D :D!

Encus-Encus kérlek NE haragudj, de ezt nem hagyhattam ki TE is láthatod, hisz Apucikád akkora labdát dobott :D :D :D! PusziK

Bonci 2011.09.29. 12:22:31

@Kláris: @Bizsutündér:
Hmmm.... ezeket már én sem hagyhatom komment nélkül. A figyelmes Olvasók láthatják, hogy Enikőnek a pólója fehér volt, a nacija ciklámen és nem fordítva...
És Enikő még nem tud mászkálni, tehát végig babakocsiban, vagy kézben volt...
És az ilyen hiszti nálunk nem megengedett. Már a parkolóból visszafordultunk volna.
Egyébként meg a téma a környéken: LEVI, Apucika, Maci lift...
:D
Puszi!
süti beállítások módosítása