Anyucika

Kedves Olvasók! Ez a blog nem építő jellegű... csak egy édesanya történetei imádott gyerekeiről! Szeretettel Nektek!

Híreink - 2012.04.15.

2012.04.15. 23:07

szerző: Bonci

Sziasztok!

Már érkeztek panaszok, hogy nem írtam a Húsvétról, sem azóta:), úgyhgy ma írok egy rövid beszámolót.

Folyamatban van nálunk egy lakás felújítás-festés, így minden cuccunk nejlonok alatt van a szobák közepén, többek közt a számítógépünk és  a fényképező gépem. Emiatt sajnos képeket nem tudok feltenni, és írni is csak röviden, mert ez a kölcsön laptop nekem nagyon furcsa:)! Szerecsére a Levi-jegyzeteimet elől hagytam, és az azóta írogatottak is megkerültek (mert eltettem egy biztos helyre őket, aztán elfelejtettem, hogy hová:D), úgyhogy Tőle tudok idézni.

De előbb most Encuskáról írok.
Szépen, lassan, de határozottan fejlődik. Már 10 kg körül van, az aznapi kaki mennyiségtől függ, hogy kicsit több, vagy kevesebb:).
Egyre több szót próbálgat mondani, van, amit szépen, van amit csak mi értünk. A "mama" és "pápá" szépen megy, a Hajni: "Haaa-nnn" és a bácsi: "tááá-ts" már egyértelmű, és ma meglepett, mert rámutatott egy kisautóra és azt mondta: "vaaaaa-to", szóval nekem érthető volt:)!
Nagyon szeret koccintani, állandóan tolja oda a kis üvegét.
Szereti ha azt játszuk Vele, hogy "áll a baba" és ilyenkor fél percig is ácsorog boldog kis vigyorral az arcán, aztán egy nőies kis sikkantással fenékre csücsül:)!
Bútoroknál, falnál, aszalnál kapaszkodva szépen sétálgat, és szereti tologatni a székeket és babakocsit, de önállóan még mindig nem jár. Voltunk kontroll vizsgálaton a neurológián (a decemberi lázgörcs miatt) és a mozgását is vizsgálta a doktornő. Azt mondta, teljesen egészséges Enci, fejlett az izomzata és az idegekkel is minden oké, várjak türelemmel, majd elindul. Szóval várunk:)! Azt nem mondom, hogy nem vagyok türelmetlen:)!
Encike egyre csikisebb! Imádja, ha incselkedünk vele, és édesen, hangosan kacag:D!
Levikét imádja:D! Minden reggel meg kell ölelgetnie és puszilgatnia:)! Levi ezt hol türelemmel, hol megadással tűri, de mindenhol, mindenkinek dicsekszik vele, hogy őt Enikő mennyire szereti:).

Levikénk továbbra édes, aranyos. Sajnos időnként durcázni is szokott és szereti/szeretné ha mindig övé lenne az utolsó szó... de ettől függetlenül továbbra is szófogadó és nagyon okos:)! Folyton a felnőttek beszédét utánozza, nem egyszer hallottam a szavaimat a szájából. Főleg Enikővel szereti a Nagyfiút játszani, mikor mondja Neki: "Ezt meg ne jássam mégeccej!" :D!
Egyre többször mondja szépen az "L" betűt, bár van, hogy az "R" helyett is azt mond:D!
És mindenre emlékszik! Nem egyszer bebizonyosodott, hogy tavalyi dolgokat, helyszíneket felismer, mikor-hol-kivel volt. Hát, még amit előtte nap megígérek neki:D!
"-Anyaaa!!! Az este azt mondtad, hogy ma a jeggeji után megehetem a cukjomat, ami a Vijjám Vijjbe majatt és megettem a jeggejit és jécci add oda a Vijjám Vijjt!?!?!?!?!" (Villám Vill-es PEZ cukor adagolóról volt szó)
- Előbb edd meg azt a két falat szendvicset is, amit a tányérodon hagytál!
"-De máj csaj a cukoj féj a pocakomba!"
- Ha nem eszed meg a szendvicset, nincs cukor.
"-Jó! Akkoj én meg nem adom oda a tejefonodat, ha kéjed, ha én most kéjem ls te nem adod ide a Vijjám Vijjes cukjomat..." :D:D:D
Erre én nem alkudoztam, hanem fogtam magam és leültem jegyzetelni a beszélgetést... .Amí a fentiket írtam, Levi odasomfordált hozzám és ölelgetett és azt mondta: "Szejetjek Anya, nagyon!" :D ... Az ebédet az utolsó falatig megette és megkapta a cukrot:)!

A Húsvétunk villám gyorsan eltelt. Voltunk Dédiéknél, rokonoknál, Levike volt locsolni is Apával. A kis verset szégyenlősen adta elő, pedig édes volt:
"Kicsi vagyok, székre állok, onnan egy nagyot kiálltok: KEZDŐDHET A JOCSOJÁS???"

Kapott egy vödör édességet:) és egy csomó Kinder tojást, amit szíve szerint rögtön mind kibontott volna, annyira izgatják a benne lévő "meglepetik". Az egyikben egy repülő volt. Összeállítottuk és dobáltuk, de folyton csak lezuhant... Levike lelkes volt:
"-Úgy játom, futásba kejj, hogy ejeggyek!...." - futott, de így is lezuhant! - "Hát, jobban kejj, hogy fussak!!" :D
Sehogy sem ment, erre elővette a papírt, ami alapján összeszereltük és alaposn megvizsgálta.
"-A papíj azt híjdeti, hogy josszuj csinájtad!" - szóval én voltam a hibás:D!

Egyik nap tejet kívánt:), és mikor már fél bögrével megivott, odatolta elém:
"-Jécci mejegíccsed meg, mejt így túj hideg a kis tojkomnak." :D

Vannak napok, amikor nem tudjuk miért, de hihetetlenül jó kisfiú! Mindent megcsinál, végig szót fogad, édesen kommentál és magyaráz mindent. Egy ilyen napon történt, hogy fürdés előtt elküldtem pisilni.
- Ha már ott vagy, kakilj is egyet, jó? :)
"-Jóóó!... üüüü... vájáj, megpóbájok jobban Ű-zni! ... ŰŰŰŰ.... vájáj! Kinyitom!" - és a kis kezeivel széthúzta a popsiját:D:D:D! Mindent megtett, hogy jó kisfiú legyen:D!

Most, hogy folyamatban van a festés, a gyerekek Erzsi mamáéknál vannak. Levit egyszer-kétszer hazahzotuk, hogy megnézze így is a lakást. Első alkalommal teljesen meglepődött! Belépett és már az előszobában, a lefedett padló és benejlonozott ajtók láttán megkérdezte:
"-Hát ezt meg méj csinájta a Gáboj?" (A festő)
Mászkált szobáról szobára és csodálkozott, hogy minden a szobák közepén va, letakarva!
"-Hát, biztos tuggya a Gáboj, hogy hogy méjt csinájta ezt..."
A konyhába belépve felkiáltott:
"-NÉZD ANYA! VAN ÚJ HŰTŐNK IS!!!!"
-Az a régi, csak leszedtem a hűtőmágneseket..." :D:D:D - de Ő ezt már nem halotta, mert útban volt a szobája felé és vizsgálta, mi van a nejlon alatt:
"Vajon kapok új játékokat is???"

Este vacsi közben Apa kérdezte Levitől:
- Mi van otthon?
"-Hát, képzejd ej, a Gáboj nagyon nagy jendetjenséget csinájt. Még a székemet is ejcsomagojta! És a Gáboj tud a Létrávaj gyaLogojni!!! Fent áLL jajta és Lépeget! És képzejd Apa! Még a ti ágyatokat is összecsomagojta!"
- Hűűű... és a tévé???
"-Azt is jevette!"
:) Mindent megfigyelt:)!

Egyik nap voltunk fagyizni, mert olyan aranyos volt, hogy ajándékot érdemelt. A Mamáékhoz érve még volt egy kicsi a tölcsérbe, azt szépen megette, aztán a maszatos kis szájával puszit adott Erzsi mamának! Annyira tetszett neki, hogy összekente mamát, hogy szalad be Gabi papához, aki a nappaliban aludt.
"-Bocsi Papa, hogy fejébjesztettejek, de ej kejj mondanom vajamit: Képzejd ej, a Mamának attam egy csokis puszit!" :D És nevett, nevetett!!!

Ilyen vidám, szép napokat kívánok Nektek is. Remélem jövő vasárnap már képeket is tudok csatolni:)!
PUSZI!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anyucika.blog.hu/api/trackback/id/tr14449472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása